W tym artykule znajdziesz:
Shoper, wiodące oprogramowanie dla e-commerce w Polsce, rozszerza portfolio aplikacji w App Store o Findnado - inteligentną wyszukiwarkę, stworzoną przez WebMakers Software House. Tym krokiem Shoper potwierdza otwartość na rozwiązania AI dopasowane do potrzeb sklepów, dostarczając we współpracy z polskimi deweloperami zaawansowane, bez kodowe narzędzia, które realnie zwiększa przewagę konkurencyjną sprzedawców.
Badania rynkowe wskazują, że 69% użytkowników rozpoczyna zakupy od wyszukiwarki, a 76% z nich po nieudanym wyszukiwaniu, przechodzi do konkurencji. Findnado ma temu zapobiegać - zamieniając potencjalne straty w sprzedaż.
Wyszukiwarka, która rozumie język klienta - Findnado to zaawansowane narzędzie, które wykracza poza standardowe funkcje wyszukiwania w e-commerce. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, wyszukiwarka sklepowa rozumie pełne zdania, kontekst zapytań, literówki i błędy językowe, minimalizując ryzyko wyświetlenia komunikatu "brak wyników". Klienci mogą wpisywać zapytania w sposób naturalny, tak jakby rozmawiali z doradcą, np. „buty sportowe na jesień do 300 zł” czy „ładna czerwona sukienka na imprezę w rozmiarze 36”, a system dostarczy im trafne propozycje.
W Shoperze od lat koncentrujemy się na dostarczaniu rozwiązań, które realnie wspierają naszych sprzedawców. Jednym z największych wyzwań e-commerce jest nieskuteczne wyszukiwanie, które prowadzi do porzucania koszyków. Odpowiadamy na ten problem zgodnie z naszą filozofią rozwoju App Store: chcemy, by sklepy na Shoper były lepsze od konkurencji, a merchant miał pełną kontrolę nad zaawansowanymi narzędziami bez potrzeby kodowania - mówi Karol Kozak, Head of App Store Development
Integracja Findnado z Shoper jest prosta i nie wymaga prac programistycznych. System automatycznie uczy się katalogu produktów, a po krótkim procesie adaptacji (od kilku minut do kilku godzin) jest gotowy do działania. Dzięki temu sklepy natychmiast zyskują dynamiczne wyszukiwanie produktów oraz inteligentne podpowiedzi w trakcie pisania, co skraca czas zakupów i zwiększa szansę na dodatkową sprzedaż.
- Wraz z wtyczką sprzedawcy Shoper zyskują również dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które wspierają podejmowanie trafnych decyzji biznesowych opartych na liczbach i faktach - podkreśla Damian Maślanka, CTO WebMakers.
Interaktywny dashboard Findnado pozwala na monitorowanie kluczowych wskaźników w czasie rzeczywistym. Raporty pokazują m.in.: najczęściej wyszukiwane frazy i produkty, popularność konkretnych towarów, zachowania klientów w sesjach wyszukiwania. Moduł AI Insights dodatkowo podsumowuje dane, wskazując trendy i rekomendując działania. System powiadamia również o nagłym wzroście zainteresowania produktem lub innych istotnych zdarzeniach - dając sprzedawcom przewagę w szybkim reagowaniu na potrzeby rynku.
O Shoper
Grupa Shoper to wiodący dostawca rozwiązań e-commerce w Polsce, oferujący kompleksowy ekosystem sprzedaży online. Flagowa platforma SaaS Shoper dostarcza narzędzia do uruchamiania, zarządzania i skalowania e-sklepów, z których korzystają m.in. Gym Glamour, WK Dzik czy Doppelherz. Grupa obejmuje także Apilo (zarządzanie sprzedażą wielokanałową), Sempire (SEO/SEM, AI, GEO) oraz Selium (eksperci marketplace). Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 strategicznie współpracuje z cyber_Folks (49,9% akcji). Koncentruje się na automatyzacji e-commerce, wspierając przedsiębiorców w rozwoju.
O webmakers.expert
WebMakers Software House to partner technologiczny specjalizujący się w dostarczaniu rozwiązań IT wspierających rozwój biznesu. Doradza i pomaga firmom w na całym świecie w skutecznych wdrożeniach AI. Tworzy dedykowane konfiguratory produktów, skuteczne sklepy i platformy sprzedażowe oraz autorskie wtyczki usprawniające procesy zakupowe i wzrost sprzedaży.
