W tym artykule znajdziesz:
Aleja Dziecka to sklep oferujący akcesoria i produkty dla dzieci, w tym zabawki, wózki, foteliki samochodowe i artykuły szkolne. Właścicielem sklepu jest firma Cantori z siedzibą w Kiełpinie. Sklep internetowy działa od niedawna – serwis alejadziecka.pl został uruchomiony na platformie Shoper w czerwcu 2016 r.
Aleja Dziecka to sklep oferujący akcesoria i produkty dla dzieci, w tym zabawki, wózki, foteliki samochodowe i artykuły szkolne. Właścicielem sklepu jest firma Cantori z siedzibą w Kiełpinie. Sklep internetowy działa od niedawna – serwis alejadziecka.pl został uruchomiony na platformie Shoper w czerwcu 2016 r.
- Największym wyzwaniem dla nas, jako startującego e-biznesu, było odpowiednie wypromowanie sklepu, znalezienie klientów, dotarcie do nich z ofertą produktową, wreszcie – osiągnięcie obiecującego poziomu konwersji – mówi Kamil Dębski, właściciel. Przeszkodą w samodzielnym osiągnięciu pożądanych rezultatów w tym zakresie był jednak brak czasu na prowadzenie działań promocyjno-reklamowych w sieci.
Dlatego podjęto decyzję o wdrożeniu kampanii AdWords wspólnie z dostawcą platformy e-commerce, uznając ją za zasadniczy element strategii mocnego zaistnienia w kanale sprzedaży online. Właściciel sklepu, będąc użytkownikiem oprogramowania sklepów internetowych Shoper, mógł skorzystać z możliwości uruchomienia kampanii AdWords dostępnej w ramach tej platformy.
AdWords, czyli system tekstowo-graficznych reklam produktów, prezentowanych obok wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, został uznany za najlepsze narzędzie do realizacji założonego celu. – Zarekomendowaliśmy klientowi skorzystanie z oferty “sklep z zamówieniami”, bo to jeden z najłatwiejszych, zwłaszcza na start, sposobów na rozpoczęcie sprzedaży – mówi Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy platformy Shoper.
System AdWords wspomaga także inne źródła ruchu internetowego – kampanie mogą generować sprzedaż, która została sfinalizowana po wejściu przez klienta końcowego do sklepu z innego źródła niż płatna reklama w wyszukiwarce.
Dreamcommerce, jako operator platformy e-commerce, wykonał wszystkie czynności związane z wdrożeniem kampanii, łącznie z przygotowaniem strategii kampanii (w tym celu specjalista AdWords ocenia, czy promocją zostaną objęte wszystkie produkty z asortymentu czy zostaną z niej wykluczone zapytania ogólne).
Kampania została uruchomiona w lipcu 2016 r., czyli w drugim miesiącu funkcjonowania e-biznesu. Na każde zainwestowane w kampanię 1000 zł sklep zanotował sprzedaż w wysokości 11 tys. zł. Efekty kampanii widać po dynamice obrotów – w połowie lipca wartość przyjętych zamówień przekroczyła wyniki odnotowane w czerwcu. Dwa z trzech sprzedanych w sklepie artykułów trafiają do klientów, którzy na stronę alejadziecka.pl trafili za pośrednictwem AdWords. – Zauważyliśmy też, że marka sklepu jest lepiej rozpoznawalna w sieci. Udało się więc, oprócz realnych korzyści ekonomicznych, uzyskać korzyści wizerunkowe – ocenia Kamil Dębski.