W tym artykule znajdziesz:

20 proc. klientów naszych sklepów zrobiło zakupy mobilnie i większość z nich zapłaciła szybkimi płatnościami online. To bardzo dobra wiadomość, z jednej strony coraz więcej konsumentów wybiera wygodne i szybkie zakupy, z drugiej sklepy i operatorzy płatności starają się tę wygodę zapewnić.

20 proc. klientów naszych sklepów zrobiło zakupy mobilnie i większość z nich zapłaciła szybkimi płatnościami online. To bardzo dobra wiadomość, z jednej strony coraz więcej konsumentów wybiera wygodne i szybkie zakupy, z drugiej sklepy i operatorzy płatności starają się tę wygodę zapewnić.

Choć ruch mobilny na świecie przebił już ten desktopowy, komputer lub laptop nadal pozostaje głównym urządzeniem, za pomocą którego robimy zakupy online. Z analizy ponad 10 tys. e-sklepów korzystających z platformy Shoper wynika, że urządzenia mobilne odpowiadają za 20 proc. transakcji: 17 proc. zakupów odbyło się na telefonie, 4 proc. na tablecie. To cały czas cztery razy mniej niż zamówienia desktopowe, ale udział mobilnych zamówień z roku na rok rośnie.

Z pewnością wpływ na popularyzację mobilnych zakupów mają sklepy i operatorzy płatności, którzy projektują swoje systemy tak, by odpowiadały na potrzeby i nawyki klientów. Dzięki takiemu nastawieniu większość zamówień z telefonów – 35 proc. – została opłacona poprzez płatności online. Jednak niemal taka sama część – 31 proc. – zakupów mobilnych została zamówionych za pobraniem, a 27 proc. to transakcje opłacone zwykłym przelewem. Te dwie metody płatności mogą świadczyć o ciągle obecnym wśród konsumentów braku zaufania do płatności mobilnych. Klienci wolą odroczyć płatność i zapłacić kurierowi lub samodzielnie wykonać przelew z konta, nie podając danych pośrednikom.

W kierunku wygody i szybkości płatności poszedł światowy lider e-commerce. W kwietniu tego roku Shopify wprowadziło szybką metodę płatności. Dzięki Shopify Pay dane dotyczące kupującego i metody płatności są zapamiętywane i automatycznie uzupełniane przy kolejnym zamówieniu, by je potwierdzić wystarczy wpisać kod weryfikujący, przesyłany SMS-em. Platforma podaje, że sklepy, które wdrożyły Shopify Pay, odnotowały o 40 proc. krótszy czas realizacji płatności i nawet o 18 proc. wyższy współczynnik konwersji w przypadku klientów powracających. Amerykańska platforma pokazała, że metody płatności w e-sklepie to element, który realnie wpływa na sprzedaż.

Jakie produkty są najczęściej kupowane przez telefon? Aż 29 proc. wszystkich zakupów odzieżowych jest realizowana i opłacana przez telefon komórkowy. Korzystając z płatności mobilnych chętnie też kupujemy produkty dla dzieci oraz akcesoria i prezenty, kolejno stanowią one 22 proc. i 18 proc. zakupów. Artykuły które najrzadziej kupujemy mobilnie to komputery (5 proc.) i produkty spożywcze (9 proc.). Powody takiego stanu rzeczy mogą być różne, z pewnością nie są to artykuły, które kupujemy w biegu – nad sprzętem się zastanawiamy i porównujemy oferty, podobnie z produktami spożywczymi.

Najwięcej zamówień opłaconych przez systemy płatności online z komórki odbyło się poprzez własny system naszej platformy - Płatności Shoper. Pośredniczył on w 38 proc. wszystkich tego typu transakcji. Płatności Shoper cieszą się coraz większą popularnością wśród naszych sklepów. Dzięki temu sklepy nie muszą integrować dodatkowych operatorów, wszystkie najważniejsze elementy sklepu mają w obrębie jednej platformy. Ponad jedną czwartą zamówień klienci sfinalizowali mobilnie korzystając z PayU, 15 proc. z Przelewy24. Z DotPay skorzystało 9 proc. klientów i prawie tyle samo, bo 8 proc. zapłaciło przy pomocy PayPal.

Artykuł powstał dla serwisu GoMobi.pl

Pliki do pobrania