W tym artykule znajdziesz:
Zarząd spółki Shoper SA, wiodącego dostawcy rozwiązań e-commerce w Polsce, zarekomendował wypłatę rekordowej dywidendy w wysokości prawie 29 mln zł z zysku wypracowanego w 2024 roku. Proponowana kwota oznacza wypłatę 1,03zł na jedną akcję, co stanowi wzrost o 59 proc. w porównaniu do dywidendy za 2023 rok. Ostateczna decyzja w sprawie podziału zysku zostanie podjęta przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie.
- Rekomendacja wypłaty dywidendy na tak rekordowym poziomie jest naturalnym efektem świetnych wyników finansowych, które osiągnęliśmy w 2024 roku. Wierzymy, że sukces firmy powinien być dzielony z tymi, którzy wspierają naszą misję i strategię długoterminowego rozwoju. Nasza polityka, podobnie jak polityka innych spółek z grupy cyber_Folks, opiera się na docenianiu zaangażowania akcjonariuszy, którzy od lat wierzą w nasz biznes. Co więcej, wielu z naszych akcjonariuszy to także nasi klienci, co pozwala nam tworzyć wartość zarówno dla nich, jak i dla nas. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Shoper SA.
Spółka nieprzerwanie od 2022 roku dzieli się zyskiem ze swoimi akcjonariuszami. W 2023roku dywidenda na jedną akcję wyniosła 0,67 zł. Jeśli ZWZ zaakceptuje rekomendację zarządu, akcjonariusze otrzymają 1,03 zł na każdą posiadaną akcję. Łączna wysokość dywidendy za 2024 rok może wynieść niespełna 29 mln zł.
- Jako zarząd Shoper SA konsekwentnie będziemy skupiać się na budowaniu długoterminowych relacji z inwestorami oraz wzmacnianiu zaufania do spółki jako stabilnego i dynamicznie rozwijającego się lidera w obszarze e-commerce. Takie podejście jest kluczowe, ponieważ silny akcjonariat wspiera naszą dalszą ekspansję oraz realizację ambitnych planów rozwoju. – mówi Robert Stasik, wiceprezes Shoper SA.
Zarząd Spółki rekomenduje, aby dzień dywidendy był wyznaczony na 20 maja 2025 roku, natomiast jej wypłata nastąpiła 22 maja 2025 roku.
W 2024 roku Shoper osiągnął przychody na poziomie 192,8 mln zł, co stanowi wzrost o 26 proc. w porównaniu do roku 2023. Zysk netto wyniósł 37,51 mln zł, a skorygowany zysk netto 42,28 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł do 61,34 mln zł, zaś skorygowany zysk EBITDA osiągnął 66,15 mln zł.
Wartość zamówień na platformie Shoper (GMV Sklepy)wzrosła o 26 proc., osiągając 10,7 mld zł, a w modelu omnichannel GMV zwiększyło się o 53 proc., osiągając 14,5 mld zł.
***
Grupa Shoper
Grupa Shoper to wiodący dostawca rozwiązań e-commerce w Polsce, oferujący kompleksowy ekosystem sprzedaży online. Flagowa platforma SaaS Shoper dostarcza narzędzia do uruchamiania, zarządzania i skalowania e-sklepów, z których korzystają m.in. Gym Glamour, WK Dzik czy Doppelherz.
Grupa obejmuje także Apilo (zarządzanie sprzedażą wielokanałową), Sempire (SEO/SEM, AI, GEO) oraz Selium (eksperci marketplace). Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 strategicznie współpracuje z cyber_Folks (49,9% akcji). Koncentruje się na automatyzacji e-commerce, wspierając przedsiębiorców w rozwoju.