W tym artykule znajdziesz:

Po sukcesie lodów i autorskich słodyczy przyszedł czas na nowości. Najpopularniejszy youtuber w Polsce – Karol ‘Friz’ Wiśniewski – ogłosił wczoraj w swoich mediach społecznościowych nowy produkt spod szyldu spółki Ekipa Holding. To woda witaminowa o nazwie “noRUSH”, która już od tego tygodnia ma się pojawić w sklepach. Czy nadchodzi nowa fala produktów od influencerów? Zapytaliśmy o opinię ekspertów.

Influencerzy odgrywają kluczową rolę w e-commerce, czyli handlu internetowym. Według raportu “E-przyszłość” opublikowanego przez Shoper aż 24% sprzedawców wybiera Influencer Marketing jako skuteczną formę promowania swoich sklepów internetowych. Znani internetowi celebryci promują produkty i usługi na swoich kanałach społecznościowych w zamian za określone stawki lub prowizję od sprzedaży. Sklepy udostępniają kody rabatowe specjalnie dla obserwatorów danego influencera. Popularną metodą są również linki afiliacyjne, dzięki którym właściciele sklepów mogą rozliczyć się z influencerem na podstawie realnego zysku osiągniętego z takiej kampanii.

W dzisiejszych czasach chorujemy na tzw. “ślepotę reklamową” dlatego warto dywersyfikować umiejscowienie przekazu o naszej marce. Tradycyjne metody reklamy cyfrowej już nie wystarczą. Sprzedawcy coraz chętniej sięgają po wsparcie influencerów, którzy pomagają im docierać z informacją o produktach do nowych klientów – komentuje Barbara Kaleńczuk, ekspertka od Komunikacji Korporacyjnej w Shoper – Doskonałym przykładem konsekwentnie prowadzonych działań influencer marketingowych jest aktywność marki Gym Glamour, która działa na naszej platformie. Produkty w ich sklepie są prezentowane przez popularną instagramerkę Deynn, a na ich instagramowym koncie zobaczymy jeszcze inne influencerki, które pokazują, jak ćwiczą w ubraniach tej firmy – dodaje.

Influencer, czyli biznesmen?

Influencerzy nie tylko skutecznie wspomagają promocję produktów innych firm, ale także odnajdują się w roli przedsiębiorców z własnym sklepem internetowym. Na platformie Shoper działa kilkadziesiąt sklepów prowadzonych przez popularnych internetowych idoli, między innymi: Jakub "Patec" Patecki, WK Dzik czy Kanał Sportowy.

Obsługujemy coraz więcej klientów ze znanym w internecie nazwiskiem. Twórcy dostrzegli w posiadaniu własnego sklepu internetowego ogromny potencjał. Influencerzy dzięki posiadaniu własnego e-sklepu mogą skutecznie monetyzować swoją popularność. To działa na zasadzie zwrotu z inwestycji. Latami rozwijali markę osobistą i budowali społeczność wokół swojej osoby, by teraz móc czerpać z tego wymierne profity – mówi Artur Halik, Head of Sales w Shoper

Jakie produkty sprzedają influencerzy?

Są to przeważnie odzież i akcesoria modowe. W sklepach influencerów znajdziemy też produkty cyfrowe, takie jak e-booki z przepisami oraz produkty ściśle związane z contentem jaki tworzą do sieci, jak książki czy napoje energetyczne.

Wystarczy pomysł na produkt, komunikat zamieszczony w kanałach społecznościowych influncera i sukces gwarantowany. Przykładem tego jest zeszłoroczna popularność lodów Ekipy – komentuje Artur Halik – Jednak nie tylko produkty szybkozbywalne potrafią zaskoczyć zawrotnym tempem sprzedaży, czego dowodem jest sukces sprzedażowy Kanału Sportowego. W ich sklepie w ciągu zaledwie trzech tygodni sprzedało się aż 28 tysięcy książek. – dodaje.

O firmie Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodz

Pliki do pobrania