W tym artykule znajdziesz:

Już 7 sierpnia swoje wirtualne otwarcie będzie miał polski marketplace Kauflandu. Firma planuje również uruchomienie kanału sprzedaży na rynek austriacki (do tej pory serwis umożliwiał sprzedaż w Niemczech, Czechach i Słowacji). Jak to wpłynie na polski e-commerce i co zyskają sprzedawcy? Odpowiadają eksperci marki Shoper.


autor: autor: WDnet Studio

Kaufland to niemiecka sieć hipermarketów należąca do grupy Schwarz, która oferuje szeroki asortyment produktów spożywczych i przemysłowych w blisko 6,5 tysiącach kategorii. Marketplace Kauflandu od 2021 roku umożliwia sprzedaż produktów na rynek niemiecki, a od 2023 również na czeski oraz słowacki. Jak podaje sieć – skala odwiedzających ich platformy sprzedażowe jest ogromna – sam niemiecki serwis jest odwiedzany przez 32 miliony użytkowników miesięcznie.

Wkrótce sieć otworzy się również na nowe rynki: polski oraz austriacki. To krok milowy dla właścicieli sklepów internetowych, którzy dzięki temu zyskają możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów. Czy nowy marketplace na polskim rynku daje powody do obaw dla silnie ugruntowanych już liderów tj. Allegro czy Amazon? 

– Konkurencja między platformami sprzedażowymi pobudza innowacyjność, a ekspansja Kaufland na polski i austriacki rynek przyniesie wiele korzyści zarówno sprzedawcom, jak i nowe możliwości rozwoju dla Grupy Shoper. Istotnym elementem naszego ekosystemu jest wielokanałowość, bo to dzięki niej możemy rozszerzyć nasze wsparcie i usługi dopasowane do specyfiki nowych rynków i przede wszystkim potrzeb naszych klientów. Cieszymy się, że możemy nieustannie pomagać w zwiększaniu zasięgu i potencjału biznesowego polskich e-sprzedawców. – komentuje Dariusz Kowalski, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Grupy Shoper

Shoper już szykuje sprzedawców do wyjścia na nowe rynki

Klienci Shopera (najchętniej wybieranej platformy do prowadzenia sklepu internetowego w modelu abonamentowym w Polsce)  już wykorzystują potencjał marketplace Kauflandu – sprzedając swoje produkty na rynku niemieckim, czeskim i słowackim. Jak zaznaczają przedstawiciele Shopera, jest to znaczący kanał pozyskiwania nowych sprzedaży dla właścicieli sklepów internetowych.

– Już ponad 100 naszych sprzedawców dociera do nowych klientów przy pomocy niemieckiego, czeskiego i słowackiego Kauflandu. Dlatego mam nadzieję, że ta platforma dobrze odnajdzie się również na naszym rynku, jak i austriackim. Marka Kaufland jest już znana w Polsce, co powinno ułatwić pozyskiwanie nowych klientów w porównaniu z mniej znanymi platformami typu marketplace– mówi Maja Adamus – Team Leader Marketplace Shoper

Polski marketplace Kauflandu otworzy się 7 sierpnia. Natomiast jego austriacka odsłona swoje otwarcie będzie miała we wrześniu. Shoper już przygotowuje swoich klientów do sprzedaży w nowych kanałach.

– Sprzedawcy zyskają dostęp do ponad 81 milionów potencjalnych klientów - łącznie aż w pięciu krajach. Kaufland, dzięki swojej ugruntowanej pozycji i rozbudowanej infrastrukturze, może stać się poważnym konkurentem dla obecnych liderów, takich jak Allegro w Polsce czy Amazon w Austrii. Dlatego już przygotowujemy oferty naszych sprzedawców tak, by były gotowe do wprowadzenia zarówno na rynek polski, jak i austriacki. Większy wybór platform sprzedażowych, prowadzi do bardziej konkurencyjnych warunków partnerskich.  – komentuje Michał Dyrszka, Head of Selium w Shoper

Więcej informacji na temat sprzedaży w serwisie Kaufland znajduje się pod adresem: https://www.shoper.pl/sprzedaz-wielokanalowa/kaufland 

O firmie Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Sprawdź więcej informacji o firmie na stronie: www.shoper.pl 

Pliki do pobrania