W tym artykule znajdziesz:

Shoper przeanalizował wakacyjne koszyki zakupowe Polaków w sklepach internetowych. Tego lata najchętniej sięgamy po suplementy diety, folie przyciemniające szyby i materiały budowlane. Na co klienci zwracają uwagę podczas letnich zakupów? Odpowiada ekspert Shoper.

Źródło: materiały prasowe Shoper (AdobeStock)

Lato to okres, kiedy tempo w polskim e-commerce nieco zwalnia. Mimo to, popyt na niektóre produkty sezonowe rośnie z roku na rok. Według danych z Shoper Płatności (czyli dedykowanego systemu płatności dla sklepów internetowych Shoper), aż o 129%  (w porównaniu  do wyników sprzed roku) wzrosła lipcowa sprzedaż sklepów oferujących suplementy diety i produkty apteczne. Latem stawiamy na poprawę kondycji, zdrowia i urody, dlatego preparaty wzmacniające organizm tak skutecznie wpisują się w letnie trendy zakupowe

Wakacje pod znakiem ochrony przed słońcem i… remontu?

Dla Polaków coraz ważniejsza staje się także ochrona przeciwsłoneczna. W lipcu, wg danych z Shoper Płatności, wybrane sklepy internetowe oferujące folie przeciwsłoneczne odnotowały aż 40% wzrostu sprzedaży. Jest to przede wszystkim  związane z potrzebą zapewnienia sobie większej wygody w czasie długich, słonecznych dni.  Wakacyjna aura najwidoczniej sprzyja także remontom, ponieważ niektóre ze sklepów internetowych, oferujących artykuły budowlane odnotowały aż 3-krotny wzrost sprzedaży, w porównaniu do zeszłego roku.

– Jako AMPLUS widzimy, że folia przeciwsłoneczna przyciąga klientów swoją skuteczną redukcją ciepła i zwiększaniem komfortu pracy. W przeciwieństwie do klimatyzacji, folia nie powoduje zachorowań, a jednocześnie pozwala osobom i firmom posiadającym już klimatyzację na znaczne oszczędności. – komentuje właściciel sklepu internetowego AMPLUS, producent i dystrybutor różnego rodzaju folii okiennych.

Czego oczekują klienci?

Według ekspertów z Shoper, klienci w e-commerce  przede wszystkim zwracają uwagę na wartość, jaką daje im konkretny produkt, na ile spełnia ich oczekiwania, rozwiązuje problemy lub zaspokaja konkretne potrzeby.

– Konsumenci nie skupiają się wyłącznie na cenie, ale również na tym, jakie będą mieli korzyści z zakupu. Mogą to być benefity materialne, takie jak trwałość czy funkcjonalność, ale także niematerialne, jak większe zadowolenie czy wygoda.– mówi Artur Halik, Head of Sales w Shoper – Im większą wartość klient dostrzega w produkcie, tym bardziej jest skłonny do jego zakupu, nawet jeśli cena jest wysoka – dodaje.

Co powinni oferować sprzedawcy? 

W konsekwencji, właściciele sklepów internetowych powinni skupić się na podkreślaniu nie tylko cech produktu, ale przede wszystkim korzyści, jakie płyną z jego zakupu. Aby skutecznie przyciągnąć i utrzymać klientów, sprzedawcy powinni również szybko dostosowywać swoją ofertę do aktualnych trendów, wprowadzając nowe produkty lub aktualizując dostępne pozycje, w zależności od bieżących hitów sprzedażowych.
Co jeszcze mogą zrobić sprzedawcy, by latem sprzedawać skuteczniej?

– Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży latem jest łączenie ofert, czyli tworzenie zestawów produktów o podobnej tematyce. Oprócz tego warto położyć nacisk na sezonowe kampanie, które będą promować letnie gadżety i akcesoria. Tu warto podkreślić sposób użycia produktów i efekty, jakie można uzyskać przy ich pomocy. Dobrym pomysłem będzie również wprowadzenie obniżki cen na wybrane grupy produktów pod koniec lata. Na te promocje klienci czekają czasem całe wakacje – zauważa Halik.

Kluczowa jest również personalizacja ofert. Uwagę klientów zwracają zwłaszcza te produkty, które są dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Warto w tym celu wykorzystać narzędzia bazujące na AI (sztucznej inteligencji), które mogą skutecznie pomóc w zwiększeniu skuteczności sprzedaży i tym samym  zachęcić klientów do zakupów.

– Właściciele sklepów internetowych, którzy korzystają z naszej platformy, szczególnie cenią sobie możliwość tworzenia spersonalizowanych ofert przy pomocy usługi Shoper Rekomendacje. Dzięki takim rozwiązaniom sprzedawcy mogą szybko i efektywnie proponować produkty kontekstowo dopasowane do potrzeb i indywidualnych preferencji swoich klientów – podkreśla Halik.

O firmie Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Sprawdź więcej informacji o firmie na stronie: www.shoper.pl

Pliki do pobrania