W tym artykule znajdziesz:
Shoper udostępnia PragmaPay – sprzedawcy zyskują dostęp do szybkich płatności odroczonych i ratalnych online
PragmaPay – płatności odroczone i ratalne dla firm to odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców. Od teraz firmy prowadzące sklepy na Shoperze – jednej z największych firm kompleksowo zajmującej się technologiami e-commerce w modelu SaaS w Polsce – mogą w bardzo prosty sposób udostępnić tę metodę płatności, dając prawie 3 milionom potencjalnych klientów biznesowych dostęp do finansowania zakupów firmowych.
PragmaPay to BNPL (Buy Now, Pay Later), stworzone z myślą o mikro, małych i średnich firmach:
- odroczenie płatności o 14, 30 lub 60 dni lub
- rozłożenie jej na 3, 6, 9 lub 12 rat,
- limit finansowania do 50 000 zł,
- decyzja o przyznaniu finansowania w 90 sekund,
- prosty i wygodny proces – decyzja, umowa i finansowanie w 100% online,
- finansowanie zarówno usług, jak towarów czy środków trwałych.
PragmaPay stymuluje małe firmy do rozwoju i działa jak poduszka finansowa. Pozwala łapać rynkowe okazje, zwiększać marżę i nie rezygnować ze zleceń tylko dlatego, że chwilowo brakuje gotówki na start. To transparentne finansowanie – umowa jest prosta, a koszty stałe, przejrzyste i niezależne od zmian stóp procentowych. Poprzez partnerstwo z Shoper realizujemy naszą misję – wyrównywania szans w dostępie do kapitału dla mikro i małych firm. PragmaPay daje korzyści obu stronom transakcji – zyskuje zarówno kupujący, jak i sprzedający na platformie Shoper – mówi Danuta Czapeczko, Wiceprezes PragmaGO.
Sklepy internetowe udostępniające PragmaPay mogą liczyć na:
- zwiększenie wartości koszyka nawet o 60%,
- wyższy współczynnik konwersji (nawet o 40%),
- mniej porzuconych koszyków – brak metod płatności dla firm to główna przyczyna rezygnacji z zakupów przez 29% klientów B2B,
- szybką wypłatę środków za sprzedaż,
- brak ryzyka niewypłacalności klienta.
E-commerce dla firm to dla nas ważny obszar. Tysiące polskich e-sklepów sprzedaje towary innym przedsiębiorcom oczekującym równie wygodnych metod finansowania zakupów, które mają do dyspozycji konsumenci. Dzięki bezpośredniej integracji z PragmaPay nasi klienci mogą zaoferować unikalne doświadczenie zakupowe dla każdej firmy, która ma potrzebę szybkiego i elastycznego finansowania. To otwiera wiele nowych możliwości sprzedaży, ale też większej lojalizacji klientów przy wykorzystaniu usług sprawdzonego partnera jakim jest PragmaGO - dodaje Łukasz Piechowiak, dyrektor ds. logistyki i płatności w Shoper.
Wdrożenie PragmaPay w sklepie Shoper jest szybkie i wygodne. Wystarczy wybrać PragmaPay w zakładce „Aplikacje” i podpisać umowę współpracy online. Merchant może skonfigurować opcje płatności, a nawet wygląd procesu dla klienta.
_____
Grupa Shoper - wiodący dostawca rozwiązań e-commerce w Polsce, oferujący kompleksowy ekosystem sprzedaży online. Flagowa platforma SaaS Shoper dostarcza narzędzia do uruchamiania, zarządzania i skalowania e-sklepów, z których korzystają m.in. Gym Glamour, WK Dzik czy Doppelherz. Grupa obejmuje także Apilo (zarządzanie sprzedażą wielokanałową), Sempire (SEO/SEM, AI, GEO) oraz Selium (eksperci marketplace). Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 strategicznie współpracuje z cyber_Folks (49,9% akcji). Koncentruje się na automatyzacji e-commerce, wspierając przedsiębiorców w rozwoju.
Grupa Kapitałowa PragmaGO (pragmago.pl) – funkcjonuje w branży finansowania MŚP od 1996 r. Obecnie Grupa jest czołowym polskim fintechem, zbudowanym na 28-letnim doświadczeniu we współpracy z klientami z sektora MŚP. W 2021 r. większościowym akcjonariuszem PragmaGO SA został Polish Enterprise Funds SCA. Do Grupy Kapitałowej PragmaGO należą m.in.:
- PragmaGO S.A.: Jednostka Dominująca i instytucja finansowa stanowiąca źródło finansowania klientów,
- PragmaGO.tech: dostawca technologii – zespół ponad 40 developerów i specjalistów UX/UI,
- Monevia sp. z o.o.: lider na rynku finansowania pojedynczych faktur sprzedażowych (invoice discountingu),
- Telecredit IFN S.A. (Omnicredit): rumuńskim fintech specjalizujący się w digital faktoringu.