W tym artykule znajdziesz:
Logistyka to jeden z najważniejszych elementów branży e-commerce. Atutem zakupów przez internet, wielokrotnie podkreślanym przez konsumentów, jest szybkość realizacji zamówienia. A jak to naprawdę wygląda w polskim e-handlu?
Logistyka to jeden z najważniejszych elementów branży e-commerce. Atutem zakupów przez internet, wielokrotnie podkreślanym przez konsumentów, jest szybkość realizacji zamówienia. A jak to naprawdę wygląda w polskim e-handlu?
Konkurencyjna cena, atrakcyjne zdjęcia i zachęcający opis produktu – wydaje się, że spełnienie tych trzech warunków to najlepsza recepta na sukces w e-biznesie. Ale na decyzje zakupowe wpływają również inne czynniki – w tym m.in. dostępne w danym sklepie metody dostawy.
Prowadząc e-biznes i szukając odpowiedniego dla niego dostawcy towarów, właściciele sklepów internetowych muszą kierować się rosnącymi wymagania klienta. Kupując produkty w sieci, każdy liczy na to, że otrzyma przesyłkę szybko, w nienaruszonym stanie, a do tego za dostawę zapłaci korzystną cenę (lub otrzyma ją od sprzedającego w prezencie). Szybciej, więcej, wygodniej – takie są oczekiwania klientów i nie tylko właściciele sklepów, ale kurierzy i firmy logistyczne muszą dostosowywać do nich swoją ofertę.
W oparciu o dane statystyczne ze sklepów działających na oprogramowaniu Shoper wiemy, że ponad 42% e-biznesów udostępnia jeden sposób dostawy, dwie opcje są dostępne w ponad 16% sklepów, podobna ilość sklepów (16%) umożliwia wysyłkę trzema kanałami. Więcej ciekawych danych prezentujemy w poniższym raporcie, w którym pogłębiamy temat logistyki w sklepach internetowych.
Po więcej ciekawostek odsyłamy już do Raportu.