W tym artykule znajdziesz:
Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to najlepsze dni roku pod względem przychodów – podsumowuje kilkudniowe wyprzedaże platforma sklepów internetowych Shoper. Piątek przyniósł dwa razy więcej przychodów, wtorek – dwa razy więcej transakcji niż średnia z 2016 roku.
Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to najlepsze dni roku pod względem przychodów – podsumowuje kilkudniowe wyprzedaże platforma sklepów internetowych Shoper. Piątek przyniósł dwa razy więcej przychodów, wtorek – dwa razy więcej transakcji niż średnia z 2016 roku.
Black Friday - tutaj znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć
Rekordowe przychody
Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy pod względem przychodów były kolejno: najlepszym piątkiem, poniedziałkiem i wtorkiem roku. W trakcie zakupowego maratonu największym powodzeniem cieszyły się piątkowe wyprzedaże. Black Friday był najlepszym dniem w 2016 roku pod względem przychodów - przychody 25 listopada były o 93 proc. wyższe niż średnia przychodów z wszystkich dni w 2016. Za nim plasuje się Dzień Darmowej Dostawy z przychodami wyższymi o 83 proc., na trzecim miejscu natomiast Cyber Monday – z przychodami wyższymi o 78 proc.
Rekordowa liczba transakcji
Jeśli chodzi o liczbę transakcji kolejność się zmienia: najwięcej zakupów w sklepach korzystających z platformy Shoper odbyło się w Dzień Darmowej Dostawy – o 105 proc. więcej niż średnia z ostatniego półrocza. Cyber Monday był trzecim co do liczby transakcji dniem w tym roku, a Black Friday – czwartym. W poniedziałek sklepy odnotowały liczbę transakcji wyższą o 75 proc., a w piątek o 71 proc. Z tego zestawienia wynika, że najatrakcyjniej wypadł dla sklepów Black Friday – chociaż zanotowano podczas tego dnia najmniej transakcji, przyniosły one najwięcej przychodów. Średnia wartość zamówienia wzrosła w Black Friday o 5 proc. a w Cyber Monday o 4 proc., natomiast w Dniu Darmowej Dostawy zmalała o 10 proc.
- Mniejsze kwoty w Dniu Darmowej Dostawy nie dziwią, to bowiem moment, kiedy klienci wykorzystują okazję do zrobienia mniejszych zakupów bez dodatkowych kosztów. Sklepom rekompensuje ten koszt duża liczba zamówień – wyjaśnia Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper. – Wyniki ostatnich dni pokazują, że e-sprzedawcy świetnie wykorzystali zakupowe okazje i działania promocyjne. Wielu z nich po prostu połączyło te kilka dni w jedna promocję, która trwała od piątku aż do wtorku – dodaje.
Jak podaje Shoper, największą popularnością w czasie promocji cieszyły się sklepy z odzieżą, ale swój dzień miały również e-biznesy oferujące sprzęt elektroniczny i artykuły pasmanteryjne. Co ciekawe, największy ruch sklepy odnotowały w tych samych godzinach – w piątek i poniedziałek o 20:40, we wtorek 10 minut później.
Zwiększony ruch w e-sklepach przełożył się także na ruch u dostawców. - Odbiciem znakomitych wyników sprzedawców online jest znaczący wzrost obciążenia operatorów logistycznych, którzy muszą poradzić sobie z obsługą większej liczby przesyłek – mówi Tim Potočnik, współzałożyciel i prezes firmy Eurosender, internetowej platformy do zamawiania usług kurierskich na terenie Unii Europejskiej. - Tylko w Czarny Piątek liczba zamówień złożonych na usługi kurierskie za pośrednictwem witryny Eurosender.com wzrosła o ok. 140 proc. w porównaniu z liczbą zamówień w inne dni.
W samych tylko Stanach Zjednoczonych na internetowe zakupy w Cyber Monday wydano 3,45 mld dolarów. Rekordowe 3,34 mld amerykańscy kupujący online zostawili w sklepach w Black Friday – wynika z danych Adobe Digital Index.