W tym artykule znajdziesz:

Shoper udostępnił właśnie nowy raport, który pomoże właścicielom e-sklepów jak najlepiej przygotować się na najbardziej intensywny sprzedażowo okres roku.

„Sezon na sprzedaż. Co szykują sprzedawcy Shoper na Black Week i święta?” to szerokie spojrzenie na aktualne trendy, planowane strategie oraz preferencje zakupowe klientów, które mogą być kluczowe w ostatnich miesiącach roku. Raport bazuje na wynikach anonimowych ankiet zebranych wśród właścicieli sklepów Shoper oraz na analizie danych wewnętrznych platformy.

Statystyki pokazują, że czwarty kwartał roku stanowi 31% rocznej sprzedaży realizowanej na platformie Shoper – to aż ⅓ rocznych obrotów skoncentrowanych w zaledwie ¼ roku! Analiza danych sprzedażowych z tego okresu jednoznacznie wskazuje, że sklepy internetowe w Polsce powinny inwestować w różnorodne kanały promocji i sprzedaży, aby w pełni wykorzystać tę okazję.

Kluczowe trendy: Omnichannel, płatności i reklama cyfrowa

Na podstawie danych z zeszłego roku wyraźnie widać, że sprzedaż wielokanałowa staje się standardem. Aż 54% sprzedawców, poza sklepem internetowym, korzysta także z Allegro, a ponad 25% jest aktywnych na Facebooku i Instagramie. Dzięki sprzedaży wielokanałowej właściciele sklepów mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a klienci mają więcej możliwości zakupu w dogodnym dla siebie kanale​.

​​Podobnie ważny jest wybór metod płatności. Z danych wynika, że Blik jest preferowaną metodą dla 59% kupujących, co pokazuje znaczenie oferowania elastycznych opcji płatności. Płatności odroczone („Buy Now, Pay Later”) również cieszą się rosnącą popularnością – aż 33% transakcji tego typu realizowana jest właśnie w czwartym kwartale.

Ekspercka wiedza na wyciągnięcie ręki

Praktyczne wskazówki zawarte w raporcie to efekt wieloletnich doświadczeń oraz analiz danych zebranych w różnych branżach i strategiach sprzedażowych. Wiedza przekazana przez właścicieli sklepów internetowych została wzbogacona komentarzami ekspertów z Shoper – wszystko po to, aby czytelnicy mogli otrzymać jasne wnioski i porady, jak skutecznie działać w najbardziej intensywnym sezonie roku

– Naszą główną misją w Shoperze jest dzielenie się wiedzą i edukacja na temat e-commerce. Dlatego nasz raport to nie tylko teoria, ale konkretne wskazówki, które pomogą sprzedawcom internetowym w zwiększeniu sprzedaży. – mówi Barbara Kaleńczuk, Corporate Communications Specialist – Podczas tworzenia raportu zależało nam na tym, by dane pochodziły od praktyków, którzy z sukcesem sprzedają i działają w branży nie od dziś. Cieszymy się, że ponad połowa uczestników naszego badania działa na platformie Shoper już co najmniej od 5 lat. – dodaje.

Pełny raport jest dostępny do pobrania pod adresem: https://www.shoper.pl/static/raporty/sezon-na-sprzedaz-2024.pdf    

O firmie Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Sprawdź więcej informacji o firmie na stronie: www.shoper.pl 

Pliki do pobrania