W tym artykule znajdziesz:
Shoper SA, lider rozwiązań e-commerce w Polsce, zakończył pierwszy kwartał 2025 roku z silnym wzrostem przychodów, poprawą efektywności operacyjnej oraz rekordową wartością GMV. Spółka wypracowała 51,7 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o 17 proc. rok do roku. Skorygowana EBITDA osiągnęła 18,5 mln zł i była o 24 proc. wyższa niż rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost rentowności EBITDA do poziomu 35,8 proc. – jednego z najwyższych wskaźników w polskim e-commerce.
- Pierwszy kwartał był dla nas okresem intensywnych zmiani nowych otwarć, związanych z wejściem cyber_Folks do akcjonariatu Shopera. W krótkim czasie wdrożyliśmy nową strategię produktową, zidentyfikowaliśmy i osiągnęliśmypierwsze synergie. Integracja z usługą Stripe, podpięcie domen cyber_Folks dla nowych klientów czy wspólne inicjatywy marketingowe to dopiero początek.Wierzę, że dzięki połączeniu technologii, innowacji i dyscypliny operacyjnej, zbudujemy wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – komentuje Jakub Dwernicki, prezes zarządu Shoper SA.
Silna dynamika wzrostu przychodów była efektem czystoorganicznego rozwoju – szczególnie w obszarach usług logistycznych, płatniczych oraz platformy Apilo. Wartość GMV Omnichannel wygenerowana przez platformynależące do Shoper-a przekroczyła 4,1 mld zł (+33 proc. r/r). W segmenciesklepów internetowych GMV wzrosło o 11 proc., osiągając poziom 2,7 mld zł.Jednocześnie poprawie uległ wskaźnik take rate, który wzrósł o 0,1 p.p. r/r, copotwierdza rosnącą wartość dodaną usług świadczonych w modelu SaaS.
- Wzrost EBITDA przy stabilnych kosztach działalności toklasyczny efekt dźwigni operacyjnej. Wyniki Apilo, rozwój usług płatniczych irosnące GMV dowodzą, że nasza strategia budowy skalowalnego ekosystemue-commerce przynosi konkretne rezultaty. – mówi Robert Stasik,wiceprezes Shoper SA.
W pierwszym kwartale br. wdrożono szereg inicjatywwzmacniających ofertę Spółki – m.in. partnerstwo ze Stripe (płatnościcross-border, mechanizm checkout, onboarding dla 2000+ sklepów). W najbliższymczasie planowany jest także rozwój App Store (API, edytor CLI) oraz nowy SkinStore z większą liczbą szablonów i udoskonaloną edycją. Na stronie cyber_Folks dostępne są już sklepy Shoper oraz narzędzie Apilo.
W maju br. Shoper wypłaci rekordową dywidendę w wysokości29 mln zł (vs. 18,9 mln zł rok wcześniej). Spółka podtrzymuje politykędzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej rentowności i silnego cash flow.
Wybrane dane finansowe zaI kwartał 2025 roku (r/r):
Przychody netto: 51,7 mlnzł (+17 proc.)
Skorygowana EBITDA: 18,5mln zł (+25 proc.)
Rentowność EBITDA: 35,8%(+2 p.p.)
GMV Omnichannel: 4,1 mldzł (+33 proc.)
GMV Sklepy: 2,7 mld zł (+11proc.)
Wzrost take rate: +0,10p.p.
Wypłacona dywidenda: 29mln zł
O Grupie Shoper
Grupa Shoper to wiodący dostawca technologii dla e-commerce w Polsce. Oferuje kompleksowy ekosystem sprzedaży online oparty na modelu SaaS, wspierający ponad 20 tys. e-sklepów. W skład Grupy wchodzą m.in. platforma Shoper, Apilo (sprzedaż wielokanałowa),Sempire (SEO/SEM/AI) oraz Selium (eksperci marketplace). Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 roku strategicznie współpracuje z Grupą cyber_Folks, która posiada 49,9% udziałów w spółce.
Więcej informacji: https://investors.shoper.pl