W tym artykule znajdziesz:
Shoper, lider rozwiązań e-commerce w Polsce, zakończył trzeci kwartał 2025 roku bardzo dobrymi wynikami finansowymi, potwierdzając skuteczność strategii rozwoju opartej na skalowalnych usługach technologicznych. Spółka wypracowała w tym okresie 52,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 12 proc. r/r, w całości pochodzący ze wzrostu organicznego. Skorygowana EBITDA wyniosła 19,4 mln zł i była wyższa o 25 proc. r/r, a marża EBITDA sięgnęła 36,7 proc., poprawiając się o 3,9 p.p. względem analogicznego okresu 2024 roku.
– Trzeci kwartał to kolejny dowód na siłę naszego modelu biznesowego. Wysoką rentowność osiągamy bez efektów przejęć. Wykorzystujemy efekt dźwigni operacyjnej, koncentrując się na usługach o największym potencjale skalowania – płatnościach, logistyce i wzroście GMV Omnichannel. To one, wraz z autorskimi produktami, budują naszą przewagę i napędzają dalszy wzrost całej Grupy – podkreśla Robert Stasik, wiceprezes zarządu Shoper S.A.
W minionym kwartale Shoper odnotował bardzo silny – 55 proc. wzrost r/r GMV omnichannel. Od początku roku wartość GMV omnichannel sięgnęła 14,5 mld zł (+43 proc. r/r), co oznacza, że GMV rośnie w rekordowym tempie – wynik za trzy kwartały 2025 r. przewyższył już całoroczny poziom uzyskany w 2024 r. Kluczowym czynnikiem wzrostu była platforma Apilo – system do integracji i obsługi całego ekosystemu merchanta, który umożliwia prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach z jednego miejsca. GMV obsługiwane przez Apilo wzrosło o 175 proc. r/r, a GMV sklepów internetowych Shoper – o 11 proc. r/r.
– Na tle rynku szczególnie wyróżnia nas tempo wzrostu EBITDA i czysto organiczny charakter wyników. Równocześnie inwestujemy w rozwój nowych technologii, w tym w obszarze sztucznej inteligencji, która w kolejnych kwartałach zacznie przynosić pierwsze efekty produktowe – mówi Robert Stasik.
Od trzeciego kwartału br. Shoper testuje Asystenta Sprzedawcy – nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które analizuje dane sklepu w czasie rzeczywistym i dostarcza sprzedawcom rekomendacje wspierające sprzedaż, marżowość i efektywność operacyjną. Asystent sam identyfikuje okazje wzrostu, wskazuje obszary wymagające optymalizacji i sugeruje działania marketingowe. Dzięki prostej komunikacji pozwala każdemu merchantowi korzystać z zaawansowanej analityki bez wiedzy technicznej.
- W Shoper mocno stawiamy na rozwój produktów, bo to one w dużej mierze decydują o zyskach. Przykładem jest Asystent Sprzedaży. To rozwiązanie, które pomoże merchantom lepiej rozumieć dane i podejmować trafniejsze decyzje biznesowe. Jesteśmy na etapie uruchamiania i testów, a pierwsze efekty finansowe zobaczymy w kolejnych kwartałach. Inwestycje w AI to dla nas naturalny krok – technologia ta stanie się jednym z kluczowych motorów dalszego rozwoju Shoper – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Shoper S.A.
Technologie oparte na sztucznej inteligencji są już z sukcesem wykorzystywane w innych spółkach z Grupy – m.in. w cyber_Folks i Vercom – natomiast w Shoperze stanowią obecnie strategiczny obszar rozwoju, w który spółka intensywnie inwestuje.
W centrum strategii Grupy znajduje się merchant – sprzedawca internetowy, którego działalność staje się dziś bardziej zaawansowana technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej.
– E-commerce przechodzi właśnie rewolucję – z klasycznych platform sprzedażowych w kierunku elastycznych, AI-napędzanych ekosystemów danych i personalizacji. Naszym zadaniem jest dać merchantom przewagę w tej nowej rzeczywistości. Chcemy, aby niezależnie od rosnącej konkurencji platformowej, sprzedawcy korzystający z naszych narzędzi mogli rosnąć szybciej i pozyskiwać klientów taniej i skuteczniej. I robimy to w praktyce – mówi Jakub Dwernicki.
Shoper konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję centrum ekosystemu e-commerce, integrując różnorodne rozwiązania technologiczne w jednym, spójnym środowisku. W miarę jak rośnie znaczenie sztucznej inteligencji i automatyzacji, a tradycyjne marketplace’y tracą na dominacji, platforma staje się kluczowym partnerem dla merchantów, łącząc dane, integracje i inteligentne systemy zarządzania sprzedażą. Dzięki inwestycjom w AI Shoper planuje wspierać efektywność operacyjną sklepów, automatyzuje procesy i ułatwia skalowanie biznesu w modelu omnichannel – efekty tych działań mają być widoczne w kolejnych okresach.
W 2025 roku Shoper i Grupa cyber_Folks planują inwestycje w rozwój produktów na poziomie blisko 40 mln zł, z czego ponad 25 mln zł zostanie przeznaczone na dedykowane narzędzia e-commerce. W ostatnich miesiącach spółka udostępniła dwa nowe, nowoczesne szablony sklepów internetowych, które ułatwiają tworzenie atrakcyjnych witryn i sprawiają, że zakupy online stają się jeszcze przyjemniejsze i bardziej angażujące.
Dzięki współpracy w ramach Grupy cyber_Folks, Shoper obsługuje ponad 60 tys. klientów e-commerce, a tylko w październiku 2025 roku przez platformy Grupy przeszło 2,2 mld zł GMV, co czyni ją największym dostawcą rozwiązań e-commerce w Polsce (z wyłączeniem marketplace’ów).
– Jesteśmy stabilnym i przewidywalnym partnerem – zarówno dla naszych klientów, jak i akcjonariuszy. Długofalowo budujemy wartość spółki poprzez inwestycje w innowacyjne produkty o największym potencjale wzrostu – podsumowuje Jakub Dwernicki.
O Grupie Shoper
Grupa Shoper to wiodący dostawca technologii dla e-commerce w Polsce. Oferuje kompleksowy ekosystem sprzedaży online oparty na modelu SaaS, wspierający ponad 20 tys. e-sklepów. W skład Grupy wchodzą m.in. platforma Shoper, Apilo (sprzedaż wielokanałowa), Sempire (SEO/SEM/AI). Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 roku strategicznie współpracuje z Grupą cyber_Folks, która posiada 49,9% udziałów w spółce.
