W tym artykule znajdziesz:
Zmieniające się nawyki zakupowe Polaków i coraz powszechniejsza sprzedaż przez internet, stawiają przed właścicielami sklepów oraz dostawcami usług nowe wyzwania na drodze do zwiększania komfortu i bezpieczeństwa kupujących. Z danych najpopularniejszej w Polsce platformy sklepów internetowych Shoper wynika, że udział płatności online rośnie dynamicznie z każdym rokiem – w 2020 ponad 60% płatności za zakupy robionych w internecie odbywało się z wykorzystaniem bezgotówkowej metody (to o 10% więcej niż w 2019 roku).
Zmieniające się nawyki zakupowe Polaków i coraz powszechniejsza sprzedaż przez internet, stawiają przed właścicielami sklepów oraz dostawcami usług nowe wyzwania na drodze do zwiększania komfortu i bezpieczeństwa kupujących. Z danych najpopularniejszej w Polsce platformy sklepów internetowych Shoper wynika, że udział płatności online rośnie dynamicznie z każdym rokiem – w 2020 ponad 60% płatności za zakupy robionych w internecie odbywało się z wykorzystaniem bezgotówkowej metody (to o 10% więcej niż w 2019 roku).
„Nowoczesne metody płatności szybko zyskiwały w ostatnich latach na popularności wśród kupujących przede wszystkim przez wzgląd na intuicyjność i dostępność usługi – za zakupy mogli zapłacić w dowolnym czasie i na każdym urządzeniu. Nie bez znaczenia była też szybkość transakcji, co w naturalny sposób przekładało się na czas otrzymania zamówionego towaru. Teraz dzięki odroczonym płatnościom PayPo, klienci sklepów internetowych Shoper mogą cieszyć się kupionym towarem z dnia na dzień, a z zapłatą za niego mogą się wstrzymać aż do 30 dni po zakupie, co z pewnością jeszcze bardziej uatrakcyjni sprzedaż i zakupy online” – mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper.
Odroczone płatności, których największym dostawcą w Polsce jest PayPo, to szybki i bezpieczny sposób zapłaty za zakupy w sklepach internetowych bez konieczności logowania do banku lub podawania numeru karty przy finalizowaniu transakcji. Pozwala na odroczenie zapłaty za towar kupiony w e-sklepie o 30 dni bez dodatkowych kosztów. 30 dni to także czas, w którym klient może podjąć decyzję o rozłożeniu płatności na cztery wygodne raty. Klientowi przysługuje również standardowy, zgodny z regulaminem okres zwrotu towaru. Jeśli towar nie odpowiada oczekiwaniom klienta, zwraca go, nie zamrażając w tym czasie środków.
„Dynamiczny za sprawą pandemii wzrost popularności e-zakupów przełożył się też na o wiele większe użycie nowoczesnych form płatności internetowych. Metodą płatności bardzo szybko zyskującą na znaczeniu są odroczone płatności. Skalę tego zjawiska odczuwamy na własnej skórze - nasza działalność wzrosła w zeszłym roku ponad 7-krotnie i na początku 2021 r. nie widać oznak, by to tempo miało ulec spowolnieniu. Dzięki temu tylko w minionym roku nasze odroczone płatności były częścią ponad 3 mln transakcji, a na finansowanie zakupów mogło w tym czasie liczyć ponad 300 tys. klientów. Połączenie sił z Shoperem przyczyni się do większej popularyzacji tej formy płatności, co tylko zwiększy grupę beneficjentów naszej nowoczesnej usługi - razem ze sklepami już wcześniej korzystającymi z rozwiązania PayPo to już przeszło 16 tys. e-commerce’ów, oferujących swoim klientom usługę »kup teraz, zapłać później«” – mówi Tomasz Hadzik, członek zarządu PayPo.
Odroczone płatności PayPo są już dostępne dla wszystkich sklepów internetowych Shoper, w ramach usługi Shoper Płatności. Po jej aktywacji w sklepie, klient może finalizować zamówienie z wykorzystaniem nowej, wygodnej metody, która widoczna jest w koszyku.
Sklepy internetowe Shoper oferują dzisiaj w ramach Shoper Płatności wszystkie najpopularniejsze sposoby zapłaty za zakupy online. Oprócz tradycyjnych przelewów i kart płatniczych, obsługuje również płatności BLiK oraz Google Pay, gwarantując przy tym bezpieczeństwo transakcji.