W tym artykule znajdziesz:
Innowacyjna usługa InPost od sierpnia ubiegłego roku jest dostępna dla klientów Shoper - największej i najszybciej rozwijającym się oprogramowaniu dla e-commerce w Polsce. Wyniki z pierwszych 10 miesięcy współpracy wyraźnie pokazały skuteczność usługi InPost Pay - sklepy internetowe na Shoper zwiększyły konwersję koszykową nawet o 20%, a także zyskały więcej transakcji i nowych, lojalnych klientów.
– InPost Pay to pierwsze w Polsce rozwiązanie skupiające płatność za zakupy i dostawę w jednym miejscu – aplikacji InPost Mobile. Jest to usługa możliwa do wdrożenia w praktycznie każdym sklepie internetowym. Jej celem jest skrócenie ścieżki zakupowej i zmniejszenie ryzyka porzucenia transakcji. W efekcie, InPost Pay zwiększa konwersję koszykową nawet o 30-70%, w zależności od branży oraz pomaga zdobywać nowych klientów - blisko 85% użytkowników InPost Pay to nowi klienci dla danego sklepu. Ponadto, InPost Pay umożliwia łatwą integrację z popularnymi rozwiązaniami SaaS – mówi Łukasz Chmielecki, Commercial Director, InPost.
InPost Pay ma już 8,5 mln zarejestrowanych użytkowników, którzy mogą korzystać z innowacyjnej usługi łączącej płatność i dostawę w jednym przycisku – dostępnym zarówno na karcie produktu, jak i w koszyku. InPost Pay działa już w ponad 2 500 sklepach internetowych i stale dołączają do nich kolejne znane marki – m.in. MediaExpert App, Ochnik, Ryłko, Komputronik, XGSM, North, Gandalf, Tania Książka, Tantis, Matfel, eMelissa, Militaria.
Shoper to oprogramowanie przeznaczone dla małych i średnich sklepów internetowych – rozwiązanie umożliwia zarządzanie sprzedażą online oraz wspiera procesy logistyczne, sprzedażowe i marketingowe, a InPost Pay oferuje najpopularniejsze metody płatności – kartą VISA i Mastercard w tym, Google Pay czy Apple Pay oraz BLIK. Użytkownik może dokonać transakcji bez konieczności rejestracji i od razu wybrać najbardziej dogodną dla siebie formę dostawy – do maszyny Paczkomat®, punktu PUDO lub kurierem InPost.
– Sklepy korzystające z Shoper zyskały dostęp do innowacyjnej usługi InPost Pay, która skraca proces zakupowy i dostarcza jedno z najlepszych doświadczeń zakupowych na rynku, co pokazuje wskaźnik NPS na poziomie 77 punktów. InPost stale rozwija nowe funkcjonalności - możliwość zbierania InCoinów za transakcje realizowane przez InPost Pay zachęca klientów do realizacji kolejnych transakcji, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży w e-sklepie – dodaje Łukasz Chmielecki.
- Wdrożenie InPost Pay pozwala nam jeszcze lepiej wspierać przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów oraz dostarcza rozwiązania, które są nie tylko efektywne, ale też dostosowane do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku i konsumentów. Pierwsze 5 miesięcy 2025 roku pokazały, że zakupy z InPost Pay stale zyskują na popularności. Udział InPost Pay w transakcjach w 20 topowych sklepach Shoper, z aktywną usługą, wzrosła z ok. 7% we wrześniu ubiegłego roku aż do ponad 13% w maju br. – mówi Łukasz Piechowiak, dyrektor ds. płatności i logistyki w Shoper.
Aktywacja rozwiązania InPost Pay na Shoper jest bardzo prosta. Wystarczy przeprowadzić w pełni online’ową rejestrację do usługi InPost Pay - cały proces od zgłoszenia po uruchomienie jest zdigitalizowany, wygodny i nie wymaga przy tym specjalistycznej wiedzy programistycznej.
Jak uruchomić InPost Pay w sklepie Shoper? » Shoper Learn
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.
Więcej informacji na: www.inpost.pl
O Shoper
Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Więcej informacji na stronie: www.shoper.pl