W tym artykule znajdziesz:
Shoper, lider polskiego rynku sklepów internetowych oferowanych w modelu SaaS, opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe za 1 kwartał 2022 roku. Rekordowe wskaźniki w historii spółki napędzane były przede wszystkim szybkim rozwojem oferty produktowej.
Shoper, lider polskiego rynku sklepów internetowych oferowanych w modelu SaaS, opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe za 1 kwartał 2022 roku. Rekordowe wskaźniki w historii spółki napędzane były przede wszystkim szybkim rozwojem oferty produktowej.
Przychody Shoper wyniosły w 1 kwartale 2022 roku 26,3 mln zł i były aż o 67% wyższe niż w poprzednim okresie minionego roku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku rekordowo rosła sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która wyniosła 1,7 mld zł dla sklepów własnych (Sklepy) i 1,8 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (Omnichannel), tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 38% i 39% w porównaniu do 1 kwartału 2021 roku. Spółka szacuje, że dynamika wzrostu GMV w 1 kwartale 2022 r. została obniżona o ok. 3 pp. ze względu na wybuch wojny w Ukrainie i jej negatywny wpływ na nastroje kupujących i sprzedających. Skorygowany zysk EBITDA w 1 kwartale 2021 roku wyniósł 8,1 mln zł i był o 14% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
„Mamy za sobą kolejny świetny kwartał i z optymizmem patrzymy na kolejne miesiące. Ponownie cieszy nas wysoki wzrost wskaźnika GMV, który pokazał że mimo wysokiej zmienności otoczenia rynkowego i rosnącej presji kosztowej to małe i średnie firmy napędzały wzrost polskiego e-commerce. Przychody Shoper osiągnięte w pierwszym kwartale 2022 były o blisko 70% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 i miały dynamikę wzrostu zbliżoną do lat pandemicznych” - komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.
Platforma Shoper zyskała w 1 kwartale 2022 dziesiątki nowych funkcjonalności i usług. Wśród nowości znalazły się m.in. Shoper Connect, usługa wspierająca obsługę kupujących w sklepach internetowych czy TikTok Ads, usługa reklamowa na popularnej platformie social-media. Shoper rozwijał również narzędzia i integracje wspierające sprzedaż wielokanałową. Nawiązał m.in. współpracę z Shopee - popularną platformą handlową działającą w Polsce od września 2021 roku.
Shoper ogłosił również inwestycje w nowe ośrodki przetwarzania danych oraz sieć światłowodową realizowane przy współpracy z firmą ATMAN. W 2022 roku liczba centrów danych wykorzystywanych przez Shoper zwiększy się do czterech. Firma rozpoczęła również wykorzystywać infrastrukturę chmury publicznej dostarczaną przez globalne firmy technologiczne.
„Realizujemy inwestycje, które przekładają się na tempo rozwoju biznesu użytkowników platformy Shoper. Od początku roku zatrudniliśmy kilkudziesięciu specjalistów e-commerce, którzy pomagają naszym klientom efektywnie prowadzić sprzedaż internetową. Inwestujemy też w światowej klasy rozwiązania z zakresu chmury obliczeniowej aby nasi klienci mieli dostęp do najnowszych technologii wspierających rozwój e-commerce" - mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper.
Platforma Shoper oferuje najpopularniejsze na polskim rynku rozwiązanie do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS. Umożliwia także wykorzystanie usług dodatkowych takich jak płatności internetowe, reklama internetowa czy logistyka. Na koniec 2021 roku korzystało z niej ponad 30 tysięcy małych i średnich firm.