W tym artykule znajdziesz:
Gorączka świątecznych zakupów przyniosła w grudniu w sklepach internetowych 40% więcej transakcji w porównaniu z 2020 rokiem. Ich wartość wzrosła o 53% – informuje platforma Shoper w swoim podsumowaniu.
Gorączka świątecznych zakupów przyniosła w grudniu w sklepach internetowych 40% więcej transakcji w porównaniu z 2020 rokiem. Ich wartość wzrosła o 53% – informuje platforma Shoper w swoim podsumowaniu.
„Zakupy online z roku na rok są coraz powszechniejsze, a oferta sklepów internetowych lepiej dopasowana do potrzeb Polaków, którzy w miejsce sprzedaży stacjonarnej wybierają chętniej tę internetową. Jak wynika z naszych danych zebranych na platformie Shoper, w grudniu 2021 roku sklepy sprzedające w kanale online zanotowały znaczny wzrost liczby i wartości transakcji w porównaniu z rokiem poprzednim” – komentuje Artur Halik, Head of Sales w Shoper.
Między 1 a 24 grudnia 2021, w sklepach internetowych Shoper liczba transakcji wzrosła o 40%, a ich wartość o 53% w porównaniu do podobnego czasu w 2020 roku.
W tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2021 (13-19.12), w sklepach internetowych Shoper wartość transakcji wzrosła o 66% względem tygodnia poprzedzającego Święta w 2020 roku (14-20.12), a liczba zamówień była większa o 55%.
Przez ostatnie siedem dni przed Wigilią wartość transakcji była większa niż w podobnym tygodniu 2020 roku o 71%, a liczba transakcji wzrosła o 62% niż przed rokiem.
Najlepszy pod względem sprzedaży okazał się 13 grudnia – wtedy wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper była w grudniu największa.
Od 1 do 24 grudnia, największy wzrost wartości zamówień względem tego samego okresu w 2020 roku, zanotowały branże: odzieżowa (104%), dom i ogród (47%), auto-moto (47%), komputerowa (46%), upominki i akcesoria (39%).
Odzież sprzedawała się też najlepiej na tydzień przed Wigilią. W porównaniu z podobnym tygodniem w 2020 roku, sklepy z tej kategorii zanotowały wzrost wartości zamówień na poziomie 129%, za nimi: auto-moto (76%), dom i ogród (67%), komputery (66%), sport i podróże (65%).
„Rok 2021 kończymy znowu z większą liczbą kupujących w sieci. Jak wynika z ostatniego badania Gemius, odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do poprzedniego roku o 4 p.p. W 2022 roku spodziewamy się kolejnego wzrostu – internet jeszcze częściej będzie dla Polaków kanałem pierwszego wyboru przy okazji poszukiwań różnych produktów i usług. Jego największą przewagą jest nieograniczona dostępność sklepów internetowych oraz coraz większa wygoda i bezpieczeństwo zakupów na odległość” – ocenia Artur Halik z Shoper.