W tym artykule znajdziesz:
Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego Shoper zostało zaktualizowane do wersji 5.4.15, która zawiera nowe rozwiązania przygotowane w oparciu o sugestie klientów i przy ich ścisłej współpracy.
Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego Shoper zostało zaktualizowane do wersji 5.4.15, która zawiera nowe rozwiązania przygotowane w oparciu o sugestie klientów i przy ich ścisłej współpracy.
Zasadnicze nowości to:
1. Obsługa wariantów.
Najnowsza wersja oprogramowania Shoper wprowadza odświeżony mechanizm obsługi wariantów. Zmiany w tym obszarze podyktowane były oczekiwaniami użytkowników oprogramowania, którzy zgłosili propozycję na forum sugestii Shoper. Narzędzie zostało przygotowane w ścisłej współpracy z nimi. Dzięki zaangażowaniu klientów przygotowaliśmy narzędzie na miarę ich potrzeb. Nowy mechanizm daje więcej możliwości - pozwala tworzyć warianty typu: plik (można dołączyć plik graficzny - np. jeśli kupujący chce nabyć koszulkę może przesłać grafikę do zamieszczenia na niej), tekst (jeśli kupujący chciałby zamieścić wybrany tekst może go dodać), paleta kolorów (sprzedawca może wprowadzać własne palety barw), radio (pozwala wybrać jedną z opcji - np. gdy sprzedajmy koszulki kupujący może wybrać, długość rękawa spośród dostępnych opcji), select (lista wyboru np. rozmiarów koszulek itp.), checkbox. Od teraz można szybko i sprawnie generować wiele wariantów, co jest szczególnie istotne dla sklepów z rozbudowanym asortymentem, zwłaszcza w takich branżach jak np. odzież, meble, wyposażenie wnętrz itp.
2. Webhooki - rozwiązanie dla developerów.
Shoper jako pierwsza platforma sklepowa w Polsce wprowadza niezwykle użyteczne narzędzie dla developerów - webhooki, czyli requesty wysyłane pod ustalony przez administratora adres po wykonaniu odpowiednio zdefiniowanych akcji. Rozwiązanie jest bardzo przydatne w codziennej pracy sklepu internetowego - zwiększa bowiem łatwość integracji z systemami zewnętrznymi, pozwala bardziej zautomatyzować procesy dziejące się w sklepie. Daje dużą swobodę i niezależność właścicielom sklepów w zakresie doboru parterów i firm do współpracy i obsługi procesów i zdarzeń zachodzących w e-sklepie, co pozwala obniżyć koszty prowadzenia sklepu. Webhooki przekazują informację o zdarzeniach automatycznie (np. o nowym zamówieniu) do ustalonego miejsca - np. do systemu wystawiającego faktury. Tym samym część procesów związanych z obsługą sklepu ma szanse odbywać się znacznie szybciej i bez dodatkowego angażowania osoby obsługującej sklep.
3. Wysyłka newslettera.
Oprogramowanie Shoper pozwala na wysyłanie wiadomości email do osób, które odwiedziły dany sklep internetowy - zapisały się na newsletter i/lub dokonały zakupu towarów. Wraz z najnowszą wersją oprogramowania wprowadzone zostały udoskonalenia w obszarze działań mailingowych. Nowością jest możliwość dopasowania treści wysyłanej wiadomości (oferty handlowej) do konkretnej grupy klientów. Dzięki temu rozwiązaniu mamy gwarancję, że wysyłane przez nas wiadomości trafiają do osób najbardziej zainteresowanych danym tematem. Tym samym zwiększamy efektywność prowadzonej komunikacji. Przykładowo - jako dostawca akcesoriów do różnych modeli aut - dzięki zamieszczeniu odpowiednich pól wyboru w formularzu rejestracji nowego klienta w sklepie mogę pozyskać dodatkowe informacje o nim - np. model użytkowanego auta. W ten sposób mogę wysłać newsletter tylko do grupy klientów, którzy posiadają auto marki Audi.
4. Integracja z systemem Gemius Shop Monitor.
Dzięki integracji oprogramowania Shoper z systemem gemiusShopMonitor każdy właściciel e-sklepu ma możliwość monitorowania wyników osiąganych przez swój sklep i porównywania ich z otoczeniem konkurencyjnym. Usługa jest bezpłatna.Użytkownicy otrzymują dostęp do panelu administracyjnego, który w atrakcyjny i przejrzysty sposób pozwala analizować ruch w sklepie, a także zestawiać go z ogólnymi wynikami dla całej branży, przy jednoczesnym uwzględnieniu jej specyfiki. To jedyne tak dokładne narzędzie analityczne, dopasowane do potrzeb e-sklepów.
Aby aktywować Gemius Shop Monitor w swoim sklepie należy w pierwszej kolejności zarejestrować sklep pod adresem: https://shopmonitor.gemius.com/newaccount celem uzyskania numeru użytkownika. Następnie pozyskane ID wpisać w Konfiguracja > Integracje > Partnerzy > Uruchom gemiusShopMonitor. W ten sposób kod jest automatycznie dodawany na stronach e-sklepu.
Shoper 5.4.15.
To także ponad 20 innych zmian i ulepszeń. Na przykład: dodano nowy sposób obliczania kosztów dostawy (opłata w zależności od ilości produktów w koszyku), możliwość definiowania minimalnej wagi, usprawniono automatyczne wiadomości e-mail, dodano możliwość ustawienia dodatkowej dopłaty w przypadku darmowej dostawy. Pełna lista zmian dostępna w Changelog.
Rozwijaj oprogramowanie z nami – dołącz do forum Shoper, zgłoś swoje propozycje lub oddaj głos na proponowane przez użytkowników rozwiązania: forum sugestii Shoper.